Si tu iubesti sportul?

sport-sanatate

Trebuie sa recunosc ca ma simt ca pestele in apa atunci cand fac miscare. Si cand spun miscare, spun exercitii fizice. Fie ca este vorba de antrenamente pe grupe musculare, de sesiuni cardio, de dans sau de orice altceva, iubesc miscarea! Iubesc cum se simte corpul in timpul si dupa acest efort extraordinar! Valuri de endorfine descarcate la nivelul fiecarui muschi, la nivelul fiecarei celule. Cred ca si tu cunosti senzatia, daca esti iubitor de sport si de endorfine!

Sportul e un stil de viata? Cu siguranta!

alergarePersonal, nu sunt de acord cu enunturile pe care le vad pe anumite retele de socializare sau pe diverse site-uri care promit marea cu sarea si transformari extraordinare in cel mai scurt timp posibil: „scapa de burta in 20 de zile, in 10 zile sau, mai interesant, intr-o saptamana!!!

Pe bune? Oare este ok aceasta reteta mai ales pentru persoanele care nu au practicat niciodata niciun sport? Care nu isi cunosc limitele si care nu stiu ce implica un antrenament? Ok! Sa zicem ca cineva decide sa se „sacrifice” si sa incerce ca, timp de doua saptamani sau cate sunt, sa se antreneze.

Exista posibilitatea sa nu dea peste un instructor prea bun, in sensul ca il va suprasolicita sau il va forta sa faca mult prea mult intr-un timp mult prea scurt. Durerile resimtite, frustrarea, poate si restrictiile alimentare care se impun odata cu antrenamentul pot determina persoana sa renunte.

In cazul in care va reusi sa treaca peste aceste saptamani si perioada minune de 21 de zile se termina, ce se va intampla apoi? Ideal ar fi sa continue, de cateva ori pe saptamana, antrenamentul. Un instructor bun va stii cum sa il motiveze…sau nu? Sa ii spuna ca miscarea pe care o face nu e pentru „aratat bine”, ci pentru a fi sanatos; ca acea grasime secreta hormoni in organism si, de aici, pot sa apara anumite afectiuni. Sa mai amintesc de inima, de artere, de diabet sau de masa musculara care nu exista?

Beneficiile miscarii – fara numar!

Sper mult ca iti place sa faci miscare! Nu conteaza de care e! Serios! Daca alegi sa mergi pe scari, in loc sa iei liftul, bravo tie! Daca reusesti sa faci cateva mii de pasi zilnic, din nou, bravo! Ar fi super daca ai avea si antrenamente bine construite, pe grupe musculare, stii tu, biceps, triceps, muschii abdominali, fesieri, muschii cvadricepsi ( de la nivelul membrului inferior). De ce sunt foarte bune aceste exercitii? Pentru ca iti vei dezvolta masa musculara intr-un mod armonios si frumos si, te asigur, ca vei fi foarte multumit sau multumita, de aspectul pe care il va lua corpul tau.

Dincolo de imagine, gandeste-te la efectele pe care le are sportul asupra sanatatii. Trebuie sa stii ca fiecare sistem din corpul tau are de castigat. Am sa iti dau doar cateva exemple, pentru ca nu vreau sa te plictisesc…prea tare 😊.

Vei avea o inima si plamani mai puternici. Aici, cred ca trebuie sa specific ca este vorba de exercitiile tip cardio, alea care te fac „ sa gafai”, sa transpiri si sa simti ca nu mai poti. Bine, tu sa nu ajungi in acest stadiu, pentru ca scopul tau nu este „ sa iti dai duhul”, ci sa te bucuri de antrenamentul pe care il faci ( ceea ce decizi tu ca iti place). Fie ca alergi, inoti sau dansezi, cu timpul iti vei mari capacitatea pulmonara si plamanii tai vor putea primi o cantitate mai mare de aer. Rezultatul? Vei gafai mult mai putin dupa o perioada in care ai urmat antrenamentele.

Vei avea un creier mai fericit…la propriu! Se cunoaste faptul ca in timpul unei sesiuni de sport, creierul secreta o cantitate de hormoni „ai fericirii” care se numesc endorfine. Ai sa te simti minunat cam dupa vreo 20-30 de minute de la inceperea antrenamentului. Si, daca reusesti sa il mentii macar vreo 40 de minute, ar fi foarte bine!

Ce se mai intampla in corpul tau cand faci miscare? Pai, toxinele sunt eliminate, se va imbunatati digestia si daca ai probleme cu „eliminarea”, ei bine, se va rezolva! Garantat! Vei avea oase mai puternice pentru ca unul dintre efectele sportului este cresterea densitatii osoase. Doar in cazul in care vei face asta in mod constant! Este regula!

Ideea este ca vei fi o persoana mai sanatoasa din toate punctele de vedere! Si la nivel fizic, dar si psihic si emotional! Daca esti stresat sau nervos, sportul te va ajuta! Cum? Pentru ca scade nivelul cortizolului din organism, dar si celelalte substante „negative” care sunt descarcate in corp „la suparare”.

Ce sport sau exercitii sa alegi?

Raspunsul: care iti place! Este adevarat ca trebuie sa tii cont de nevoile corpului tau (poate trebuie sa iti reduci cantitatea de tesut adipos; poate vrei o masa musculara mai bine evidentiata ) dar, mai important este ca ceea ce alegi sa iti faca placere, pentru ca doar asa il vei practica mereu si mereu. Iti place sa inoti? Minunat! Si mie! Si inotul este unul dintre sporturile care modeleaza repede si frumos trupul uman! Dar este un sport care te solicita mult si dupa care vei manca, nu gluma!

Iti place antrenamentul cu greutati?

Super! La sala cu tine! Sub supravegherea unui instructor poti executa o paleta larga de exercitii care te vor ajuta sa arati si sa te simti asa cum iti doresti! Aerobic, zumba, kangoo jumping? Ai de unde sa alegi! Dar ce spui de exercitiile de flexibilitate? Sunt printre preferatele mele! Nu iti pot spune ce sentiment grozav am avut in momentul in care am reusit sa fac spagatul. Mi-a luat cateva luni, dar si cand am reusit, am fost cea mai fericita din lume!

Deci, se poate! A fost nevoie de multa munca si foarte multa disciplina pentru a reusi sa il fac dar, am facut-o!

Aici trebuie multa atentie si ma refer la exercitiile in care sunt solicitate foarte mult tendoanele, ligamentele si articulatiile. Daca nu ai grija sau daca nu te incalzesti suficient de bine inainte…ei, bine, e posibil sa se rupa ceva pe acolo si chiar nu vrei asta!! Pentru ca aveam ceva dureri in aceasta zona si pentru ca doream mult sa continui sa fac, am apelat la banda kinesiologica.

Mentionez ca altcineva a aplicat-o, pentru ca nu stiam cum sa procedez. Astfel, am vorbit cu o prietana care avea, la randul ei, o alta prietena care era specializata in arta masajului si stia sa si aplice aceste benzi. A fost destul de dragut, mai ales ca am ales culoarea verde si se vedea foarte interesant.

exercitii-de-intindere

Am purtat-o cateva zile dupa care am dat-o jos, urmand sfaturile domnisoarei terapeut, normal. Am dezlipit-o usor de pe zona genunchiului, folosind o crema hidratanta. A fost ok in tot timpul in care am avut-o! Durerea s-a mai estompat si aveam senzatia ca genunchiul e mai sigur asa desi, ma miscam la fel de usor ca atunci cand nu o aveam.

Banda kinesiologica este buna pentru orice fel de miscare deci, indiferent de sportul pe care alegi sa il faci si daca ai dureri musculare sau la articulatii sau vrei, pur si simplu, ca simti ca ai mai multta stabilitate la nivelul anumitor segmente, atunci poti apela cu incredere la banda. Pe mine m-a ajutat!

Cardio, inot (care este si el un sport pentru „inima”), fitness sau exercitii de stretching, toate au rolul de a te ajuta sa fii mai sanatos, dar si mai frumos! Daca iti place sa mergi cu bicicleta sau cu skateboardul, este la fel de bine! Poate ai un grup de prieteni cu care ai putea sa joci fotbal sau baschet la final de saptamana! Este la fel de minunat! Ideea este sa te misti cat mai mult, sa iti pui fluidele corpului in actiune, sa iti mentii metabolismul „alert” in asa fel incat sa arzi calorii pe toata durata zilei.

Disciplina te va maturiza!

Nu este usor sa introduci in programul tau saptamanal cateva sesiuni de exercitii. Dar nu este nici imposibil! Daca esti decis sau decisa sa ai un stil de viata sanatos, atunci vei gasi acele 30 de minute in care sa faci ceea ce ti-ai propus. Macar 30 de minute! Si atunci cand nu ai chef, tot trebuie sa faci! Chiar si in momentele in care tu gandesti ca esti prea obosit si ca ai sa faci maine!

Daca maine vei spune la fel? Si poimaine, la fel? Mai poate fi vorba, cumva, de stil de viata? Nu prea cred! De aceea am spus ca este important sa iti placa, pentru ca atunci cand iti place ceva, vei cauta sa il faci, indiferent de cum te vei simti!

Tine minte ca nu trebuie sa fie „un chin”! Nu merge asa! Trebuie sa vrei, sa iti doresti, sa te gandesti cu placere la momentul acela din zi in care tu ai antrenament! Doar asa va deveni un obicei bun, daca tu il vei percepe ca pe ceva „bun”. Vei simti la un moment dat nevoia de pauza! E ok, e normal! Repaosul este necesar pentru corp si pentru minte! Doar sa nu o lungesti prea tare! Si, daca vei reusi cu acest obicei, vei reusi cu tot ceea ce iti propui sa faci! Ai sa te bucuri de rezultate, ai sa te simti minunat si ai sa vrei sa atingi si alte „culmi”, sa ajungi la alte nivele!

Nu uita ca sportul trebuie indragit daca vrei sa aiba rezultatele pe care tu le doresti! Nu e ceva pe care sa il practici o luna, doua, trei si pe urma, gata! E ceva ce ar trebui sa faca parte din stilul tau de viata, din felul tau de a fi, din ceea ce te difineste ca om! Deci, spor la sport si la cat mai multe rezultate extraordinare!

Lasă un răspuns